Nattvarden

Nattvarden
Jag med mina lärljungar

måndag 8 november 2010

Elevprojekt med Foto och IMovie "Tema Mask/Alterego"

Vi har under hösten 2010 arbetat med "Mask/Alterego" med våra estettreor. De har fått utforska en utav sina andra jag som de ska visa offentligt i en performance i ett kulturevenemang som vi har i kommunen. De har arbetat med kläder, mask, uttryck, ljud, rörelse, känsla m.m. i detta projekt. Jag har fotat eleverna när de är sig själva samt när de är sina alteregon, i fotot ska det framgå vad de är för karaktärer. Bildspelet kommer att projiseras på en väg i ganska stort format och utan ljud. Redovisningen/performancen går av stapeln nu på lördag den 13/11 så önska oss lycka till. Jag tycker att det är viktigt att eleverna får möta en riktig publik så därför får vi alla arbeta en lördag.

1 kommentar:

  1. Du har som vanligt spännande teman .
    Hur gick det på redovisningen ?
    Kunde de stå för sina "Alteregon".
    Det blir ju väldigt personligt.
    Jobbade eleverna med Imovie ?

    SvaraRadera