Nattvarden

Nattvarden
Jag med mina lärljungar

tisdag 5 april 2011

Betydelseförskjutning och Design av befintliga stolar















Jag har arbetat med befintliga stolar på olika sätt i min undervisning. De jag visar här är med två olika angreppssätt det första handlar om fantasi och betydelse förskjutning av stolarna, de senare handlar mer om design till en bestämd person. Den första uppgiften är gjord i Form kursen av estetelever den andra i samma kurs men av en blandad grupp av elever från olika program. Just nu arbetar jag med plaststolar som jag kommer lägga ut på bloggen senare.

2 kommentarer:

  1. Väldigt inspirerande. Funderar på om jag skulle göra samma sak...Var sjutton skulle jag ställa alla stolarna..? Lite platsbrist... men finns det hjärterum så... Vore roligt att höra deras tankar om sina stolar!
    Ser ut som ett väldigt lustfyllt projekt!

    Hälsn Ylva

    SvaraRadera