Nattvarden

Nattvarden
Jag med mina lärljungar

tisdag 21 juni 2011

Besök på fotografiska 21/6 2011

Jag och sonen besökte Fotografiska för att se på Robert Mappletorphe. Hans fotokonst är verkligen formalistisk och flörtar med antik skulptur. Han vill visa den ideala kroppen och hans två kvinnliga modeller är bodybuilders med perfekta atletiska kroppar. Jag tyckte verkligen om hans porträtt av Patti Smith samt porträtten av barnen de kändes levande och inte så skulptrala. Jag rekomenderar verkligen ett besök på fotografiska.
Cissis armar är helt perforerade av alla skärsår, det gör ont i mig att se det.
Den fotoutställning som rörde mig mest var den om Cissi som har anorexi många starka och otäcka bilder som verkligen berörde mig på djupet. Jag fick känslan av vanmakt att hur mycket man än vill hjälpa en människa så är det svårt när de inte känner menig alls med livet, jag hoppas verkligen att Cissi ska känna mening i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar