Nattvarden

Nattvarden
Jag med mina lärljungar

tisdag 28 september 2010

Besök hos några pedagogiska bloggar

Jag har navigerat runt och besökt bloggarna på listan, mitt första intryck är att de flesta är röriga vilket gör det svårt för mig att stanna och läsa dem, det tar för mycket tid i anspråk. Jag har valt ut en av bloggarna och det är "Skolväskan" som utgår från Ystad kommuns hemsida. I den bloggen finns en massa matnyttigt som man som lärare kan ha nytta av i sin undervisning tillsammans med eleverna. Den sidan kan vara bra att gå ut och kolla på ibland för att hämta information/inspiration till undervisningen. Sidan var i och för sig inte speciellt snyggt upplagd och alla länkar var inte så matnyttiga.
Jag ska titta vidare på den.

1 kommentar:

  1. Hej!
    "Broängskolan grundskola" tycker jag hade en lätthet och flexibilitet i användadet av datorer som var inspirerande. De använder datorn som det verktyg den ska vara .Annars var det en otrolig mängd infomation på de flesta sidor .
    B

    SvaraRadera